Az elmúlt években marketingszakértők munkájának köszönhetően beleástam magam a ROI marketing koncepciójába. Végül is a kifejezést a SEO-megtartók megszüntetésére, sőt előfordulásuk megállítására használták. Tehát, ha feldobunk egy kifejezést, pontosan meg kell értenünk, mit jelent.
A ROI a tevékenysége által generált nettó nyereség osztva a tevékenység teljes költségével.
Profit = költségek / teljes költség
És itt ütközünk nehézségekbe.
Mert a ROI a hatékonyság mérése, nem pedig az eredményesség.
Igen, a ROI egy arány. Nem eladási adat.
És itt kezd szétesni a ROI, és veszélyes SEO-hoz használni.
Költségvetési realizmus
A legtöbb keresőoptimalizáló számára a hat számjegyű költségvetés megszerzésének ötlete az álmok földjén jár. Igen, a legtöbb SEO továbbra is a havi 100-300 ezer forintos modellben dolgozik.
Ennek nagyrészt az az oka, hogy a SEO a legrosszabb eladás a marketingben. Ha most fizet, 6-12 hónapon belül meg fogja érni az eredményeket. Ja, és nem garantáljuk az eredményt.
Ez azonnal kiváltja a kockázatkerülőket, így az emberek a levegőből szedik ki a költségvetésüket. És ha már egy ideje foglalkozik SEO-val, akkor ezt a sort biztosan hallotta. „Kicsiben akarunk kezdeni, és ha látunk némi megtérülést, többet fektetünk be.”
És itt kezdenek szétesni a dolgok. Mert a SEO nem így működik. Vagy befektet, hogy elvégezze a munkát, vagy pénzt pazarol.
Költségkerete hány százalékát fordítsa a SEO-ra?
Semmi sem olyan, mint az utolsó ügynökség, amelyet az ügyfél használ. Amikor Ön az utolsó SEO ügynökség egymás után, a munka nagy része valószínűleg már elkészült. Az ügyfél az alapvető feltételeket tekintve a legjobb 11-15 között van, és egy kis lökéssel mindenki nyer, Ön pedig ugorhat a SEO díjakért. Valójában ezt megelőzően az előző három-négy ügynökség mind próbálkozott és dolgozott egy kicsit. Minden ügynökség az utolsóra épített, és mindegyik eredményt ígért. A probléma az, hogy több költségvetésre volt szükség, vagy rossz dolgokra költötték a pénzt. Ettől függetlenül az ügyfelek gyorsan elfáradnak, amikor a havi jelentések alig mutatnak eredményt vagy előrehaladást. És itt rejlik a SEO alapvető kérdése. Minél kevesebbet fizet, annál tovább tart az eredmények elérése.
Ezzel elérkeztünk a ROI következő problémájához. Addig nem térül meg a befektetés, amíg nem rangsorol Tehát megvan: az ügyfél aláírja a rögzítőt, és várja, hogy a SEO elvégezze a varázslatát.