• Post category:Blog

A linképítés a minőség és a kapcsolatok előtérbe helyezését jelenti. Tanulja meg, hogyan kerülheti el a gyakori hibákat és érhet el jelentős eredményeket.

2012-ben kezdtem el linkeket építeni. A folyamat akkoriban nagyon egyszerű volt: növelje meg a megkeresését, hogy közvetlenül a rangsorolni kívánt oldalakra mutató linkeket építsen. Ha ebből a perspektívából közelítünk a linképítéshez, akkor az ember túlságosan a tömeges tájékoztatáshoz vagy az e-mailek automatizálásához szükséges készségek fejlesztésére összpontosíthat. Ezek jó képességek, de a legjobb linképítési módszerek a tartalom marketingjén alapulnak. A modern linképítés szakértői tartalmat használnak a tartalomkészítőkkel való kapcsolatteremtésre egy adott téma körül, bemutatva a tapasztalatokat és a szakértelmet. Ez a tartalom marketingje, ami más készség, mint a hagyományos linképítés.

Ha még nem ismeri a linképítést, végül eléri az útelágazást. Az első út a kapcsolatok kialakítása erősen ellenőrizhető módszerekkel. A második út a tartalom marketingesének lenni. A második út eleinte nehezebb, de a koncentráltság megőrzése elvezeti Önt a tartalommarketing területén való további készségek fejlesztéséhez. Nehezebb, mert nagyszerűvé kell válnia abban, hogy megértse, mit akar a közönség olvasni. Ez az útmutató a második útra vonatkozik.

Mi a linképítés manapság?

A linképítés egy olyan SEO gyakorlat, amellyel növelhető a weboldalra mutató kikövetkeztetett vagy közvetlen hivatkozások száma. Noha kezdetben a webhelylista-építésre és a tájékoztatásra összpontosított, azóta kibővült a tartalommarketinggel és a stratégiával. A modern linkkészítők olyan hagyományos módszereket használnak, mint a listák összeállítása és a hibás hivatkozások kijavítása, de elemeznek, hoznak létre és osztanak meg tartalmat. A linképítés megváltozott. Most a linkek a jó tartalom létrehozásából és megosztásából származnak.

A 6 féle linképítés

A linképítési taktikákat és stratégiákat ezen kategóriák egyikébe fogjuk csoportosítani. Ezek a csoportosítások merőben eltérő linképítési és tartalommarketing-készségeket igényelnek egy kampány végrehajtásához és felügyeletéhez.

Megszerzett linkek

Ezek a linkek természetesen akkor jelennek meg, amikor a tartalomkészítők értékesnek találják az Ön tartalmát, és az Ön közvetlen kérése nélkül hivatkoznak rá. Ha linkeket szeretne szerezni, hozzon létre olyan tartalmat, amelyet az alkotók szeretnének a közönségük számára. Ha a tartalom linkelhetőre vagy megoszthatóra van optimalizálva, akkor nagyobb valószínűséggel osztják meg, vitatják meg, és ideális esetben linkelnek rá.

Tipikus módszerek a tartalom terjesztésére, hogy linkeket szerezzenek:

  • Közösségi hirdetések remarketingje
  • Közösségi hirdetések
  • A közösségi média szerves megosztásai
  • Google Ads

A linképítéssel ellentétben a link megszerzéséhez nincs szükség link elhelyezésére vagy tartalom megosztására.

Tájékoztatás alapú linkek

A linképítés proaktív módszer. Ez magában foglalja a tartalomkészítőkkel vagy webhelyekkel való kapcsolatfelvételt e-mailben, telefonon vagy közösségi médián keresztül. Az Outreach taktikákat alkalmaz az influencer marketingtől és a digitális PR-tól a biztonságos kapcsolatokig. Egy megkereső kampány az alábbi kampánytípusok közül egyet vagy többet használhat:

  • Linkelhető tartalom: Stratégiailag olyan tartalom létrehozása, amelyre a tartalomkészítők hivatkozni szeretnének, vagy amelyeket meg kell osztaniuk.
  • Szakértői források: Ha egy adott terület szakértőjének tekintenek, híroldalakról, blogokról és iparági kiadványokról linkeket kaphat.
  • Kiegészítő érték: Ha tartalmaik megosztásával vagy linkek cseréjével hozzáadott értéket készítenek az alkotóknak, akkor szélesebb közönséget érhetnek el és bővíthetik közösségüket.
  • Legyen kreatív a kiegészítőkkel, hogy meggyőzze őket a visszakapcsolásról.
  • Kapcsolatépítés: Azok a kapcsolatok, akik már ismerik Önt, általában nagyobb arányban válaszolnak.
  • Mélyebbre ásni: Digitális PR kontra manuális linképítés: Alkalmazkodás a modern keresési környezethez.

Felfedező linkek

A tartalomkészítők folyamatosan keresnek és találnak adatokat, idézeteket vagy hasznos forrásokat, hogy növeljék tartalmuk értékét az olvasó számára. A kutatási folyamat során az alkotó elmenti a tartalmat, és hivatkozik rájuk. Ez a linképítési módszer nem igényel tájékoztatást. Olyan tartalom létrehozására összpontosít, amely a kutatási kulcsszavak szerint rangsorolható vagy az online kutatói közösségekben.

A felfedezési link népszerű példája a „statisztikai” kulcsszavak célzása, például a „költöztető cég statisztikák”. A tartalomkészítők az ilyen típusú keresési lekérdezéseket használják a tartalomhoz kapcsolódó tények és adatok kutatására. Amint a tartalom rangsorolódik ezekre a kulcsszavakra, a tartalomkészítők természetesen megtalálják azt a keresés során.